10 начина да наблюдавате аудиторията си във Facebook

10 начина да наблюдавате аудиторията си във FacebookКогато компаниите рекламират бизнеса си посредством Facebook, те изграждат двустранна връзка с потребителите, която в последствие благоприятства върху печалбите по един или друг начин.

Съществуват много софтуерни предложения за мониторинг на движението в социалната мрежа, на база на които могат да се създадат успешни маркетингови стратегии. Десетте най-добри програми за събиране на информация според Allfacebook.com са Wildfire Social Media Monitor, Actionly, Aquisio, Alterian, Simplify360, Sentiment Metrics, Momentus Media, Conversocial, Facebook Insights и Crimson Hexagon.




1. Wildfire Social Media Monitor проследява най-интересните аспекти от страниците на фирмите във Facebook. Инструментът калкулира количеството фенове на страницата за различни периоди и сравняването на данни с тези на конкурентните компании в същата социална мрежа, както и в Twitter. Освен това WSMM предлага и съвети за нови маркетинг стратегии, въз основа на резултатите, които отчита от сайтовете на двете социални мрежи.

2. Actionly от своя страна предлага инструменти за анализ от Google Analytics, които измерват възвръщаемостта на инвестициите в кампаниите на фирмите в социалната мрежа. Освен това по желание на потребителя, въз основа на изследванията си, програмата може да разработи бизнес планове, които се фокусират върху достигане на най-добрите резултати.

3. Acqusio има съвсем различна функция. Той подобрява предствянето на рекламите в страниците на Facebook и прави изчисления за публиката на тези реклами като търси потребители с подобни интереси и занимания. Acquisio предоставя събраната информация под формата на диаграми, с помощна на които могат да се определят точните резултати от проучването.

4. Обхватът на следващото предложение Alterian е много по-широк. Програмата се справя добре с всякакви блогове, форуми, микроблогове (Twitter най-вече), сайтове на социални мрежи и тези на услугите са споделяне на клипове и изображения. Alterian предлага на маркетинговите инспектори възможност да проследяват успеха в представянето си в социалните мрежи, както и  да подобрят коефициента на възвръщаемост на инвестициите, които са вложили.

5. Приложението Simlify360 помага да се определи колко от феновете, които са харесали вашата страница, наистина показват активност в нея. Според този признак, те могат да бъдат класифицирани в определени групи, които имат определен ранг.

6. Компанията Sentiment Metrics предоставя инструмент за мониторинг на страниците на фирмите във Facebook в реално време. Това включва и самото взаимодействие на феновете на самите страници с компанията в посока подобряване на печалбите, като се представят по-интересни продукти. От своя страна интересните предложения ще засилят дейността на феновете в самата страница. Sentiment Metrics има и безплатна временна версия.

7. Community Health Score e инструмент, който измерва функционалността на страницата в социалната мрежа и я сравнява с тези на вашите конкуренти. Изследванията се правят на база цялата активност на регистрираните почитатели. Коефициентът на „здраве” на определена страница се изчислява сравнително бързо, като единственото от което се нуждае CHS е името на компанията.

8. Conversocial е услуга, която ви съветва какво съдържание да предлагате на страницата си и кой начин ще е най-ефективен. Освен това, приложението отчита и отзивите на почитателите на страницата спрямо новите съобщения на стената ви и предлага възможност за защита от спам и неподходящи коментари.

9. Facebook Insights прави статистики от всякакъв тип за движението на потребителите в социалната мрежа и конкретно за определени страници. Анализи се реализират и в помощ на разработчиците на приложения да разберат кое съдържание е най-предпочитано от страна публиката.

10. Crimson Hexagon спомага доброто бизнес представяне в сайта на социалната мрежа, като предоставя серия от статистики, базирани на потреблението на официалната страница на компанията във Facebook.