Mercedes, например предлагат кола за $100 000, която има за цел да намали напрежението на шофьорите попаднали в задръствания. Колата измерва разстоянието до другите коли, и след това съответно ускорява или забавя скороста си. Не е необходимо водача да натиска спирачката, а само да насочва автомобила да не излезе от пътя.
Освен това, през октомври миналата година, Google обяви че е разработил автомобил, който използва различни сензори и карти, за да не излиза от пътното платно и да се предвижва сам. Компанията тогава проведе тест с тези самоуправляващи се автомобили, които изминаха безпроблемно над 140 000 мили, при това при доста сложен терен.
Последната версия на тази тенденция обаче идва от General Motors, които преди седмица показаха свой вариант на самоуправляващ се автомобил. EN-V, което е съкращение от Electric Networked-Vehicle. Този автомобил съчетава две идеи, които автомобилните производители тепърва ще развиват.
Едната е как да ‘учат’ колите да се управляват сами, като използват сензори за камери и сонар, който сигнализира близост до обекти и хора, така че колата да не катастрофира.
Другата е мрежовата технология, която позволява на колите да комуникират помежду си. Този своеобразен ‘автомобилен интернет’ работи чрез безжична връзка и по този начин един автомобил може да върви по следите на друг.
EN-V е двуместен, с дължина около 1.5 метра и тегло едва 500 кг. Той е оборудван с два електромотора, а енергията в литиево-йонните му батерии е достатъчна за изминаването на минимум 40км, като максималната скорост, която може да развива е 40км/ч.
EN-V се движи в ръчен или напълно автоматичен режим, като при втория автомобилът може да ви превози до всяко място, докато вие си почивате. Това става посредством комуникация между отделни превозни средства, данни за трафика, и от GPS.
Способността за комуникация с другите автомобили би могло да спомогне за рязкото намаляване на броя на пътнотранспортните произшествия. Използвайки сензорите и видеодатчиците в автомобила, концептуалният EN-V е в състояние да ‘усети’ обкръжаващата го среда и да реагира бързо при възникнали препятствия или промени в пътната обстановка. Така например, ако пешеходец излезе внезапно пред превозното средство, EN-V може да намали скоростта до по-безопасно ниво и да спре по-рано от съвременните автомобили.
General Motors възнамеряват да въведат EN-V на пазара през 2030 година, като дори определиха цена от $ 10 000. Причината за изчакването от компанията обясняват с инфраструктурата, която на този етап не е готова за подобен вид превозни средства.
Няма коментари:
Публикуване на коментар