понеделник, 28 февруари 2011 г.

CRM пазарът ще расте стремително

Компаниите преминават към стратегии за по-високи печалби

Пазарът на софтуер за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM) расте стремително в световен мащаб, сочи нов доклад на Гартнър. През настоящата година се очаква рязко да се увеличат разходите за CRM. Като цяло, над една трета от анкетираните компании планират да увеличат бюджетите за софтуер.

Какво е CRM  
CRM (Customer Relationship Management) е широко разпространена стратегия за управление на взаимоотношенията на компаниите с техните клиенти. Тя изиска използване на технологии за организация, автоматизиране и синхронизиране на бизнес процеси - най-вече продажбите, но също маркетинга, обслужването и техническата поддръжка. Целта е да бъдат открити и спечелени нови клиенти, както и да бъдат запазени съществуващите.  
42% от анкетираните са потвърдили, че повишените бюджети ще бъдат изразходвани на първо място за CRM приложения. 39% от компаниите ще увеличат разходите за офис програми, а 36% - за ERP решения.

Все повече компании по целия свят преминават от стратегии за намаляване на разходите към такива за увеличаване на печалбите. Това предполага, че през 2011 година пазарът на CRM ще покаже отлична динамика на ръста, коментира Гартнър.

Най-големи са перспективите за доставчиците в Латинска Америка и Азиатско-тихоокеанския регион.

На българския пазар битката за нови клиенти вече се прехвърли в полето на продажбите на CRM и BI лицензи, според анализаторите от CBN.

Добрата новина е, че реалният бизнес в страната има голяма необходимост от бизнес софтуер. Пазарът може да тръгне нагоре с убедителни подходи - обърнати към проблемите на клиентите и съобразени с условията на продължаващата икономическа криза в страната, коментира CBN.

Няма коментари:

Публикуване на коментар