понеделник, 28 март 2011 г.

Стрийминг услугите са бъдещето на музикалната индустрия

Стрийминг услугите са бъдещето на музикалната индустрияМузикалното съдържание винаги е било много популярно сред потребителите, независимо oт тяхната възраст. В миналото любимите песни достигаха до нас, чрез лентовите аудио касети, които впоследствие бяха заменени от далеч по-универсалните CD-та. В продължение на дълъг период от време те доминираха изцяло музикалния пазар. Ситуацията се промени значително с навлизането на MP3 файловете, които промениха всичко познато до този момент и оказаха влияние върху цялата индустрия. Успоредно с развитието на технологиите и появата на все повече мобилни устройства популярността на новия формат се увеличи значително. Като и до ден днешен MP3 файловете продължават да бъдат най-влиятелния и предпочитан източник на музикално съдържание в глобален мащаб.

Постепенно с все по-дълбокото навлизане на интернет в ежедневието ни в уеб пространството започнаха да се появяват онлайн базирани стрийминг услуги. Най-популярните, от които в момента са Last.fm, Pandora, Slacker, както и Sporify. Утвърждаването им сред потребителите разшири сериозно възможностите им за управление на любимото музикално съдържание, предаде intomobile. Според прогнози на ABI Research до 2016г. стрийминг услугите ще увеличат значително влиянието си и ще се превърнат в основния източник на музикално съдържание сред потребителите. Като по този начин всички останали методи и формати за добиване на песни и албуми постепенно ще остареят и ще бъдат заместени от набиращите скорост стрийминг услуги, коментира intomobile.

Очакванията на анализаторите са, че до края на 2011г. потребителите на музикални стрийминг услуги ще достигнат до 5,9 млн. Данните на ABI Research също така предвиждат до 2016г. броя им да се увеличи значително, достигайки до 161 млн. От своя страна това означава, че тази тенденция ще продължи се развива с годишен ръст от 95%. Като през 2012г. най-големият регионален пазар на мобилни стрийминг услуги ще бъде Азиатско-тихоокеанския регион. На територията на Европа постепенната трансформация към този вид услуги тече с пълна сила и в голяма степен е движена от компанията Spotify.

Kоято в момента среща известна съпротива в лицето на някои от големите звукопасни компании за навлизане на американския пазар. Когато и да се случи това компанията ще бъде изправена пред сериозна конкуренция на Apple. Tъй като и тя предлага на своите потребители платена музикална услуга. Развитието на тази тенденция и нарастването на влиянието на компаните, които предлагат онлайн стриминг услуги ще бъдат в основата на процес, който в крайна сметка ще трансформира изцяло музикалния бизнес. Като за в бъдеще това ще превърне заплащането на музикално съдържание от страна на потребителите в нормална ситуация в уеб пространството.

Няма коментари:

Публикуване на коментар